روت کردن چیست؟
نوشته شده توسط : شاد
 
با روت کردن گوشی، ROM کارخانه ای گوشی تغییر می کند تا کاربر سیستم عامل جدیدی را تجربه کند. این ROM اصولا از فایل های رسمی اندروید یا سورس کدهای کرنل ساخته می شوند. ROMهای قابل توجه متعددی در بازار وجود دارند. از جمله رایج ترین رام ها می توان به CyanogenMod، پارانوئید اندروید، MIUI و AOKP اشاره کرد. البته هر روز رام های جدید وارد بازار می شوند که هر کدام مشخصات ویژه خود را دارند.

به طور مثال، CyanogenMod یکی از بهترین رام های اندرویدی است. این رام از دستگاه های زیادی پشتیبانی می کند. این رام اصولا ویژگی های کاملی دارد به طوری که اکنون، نسخه مبتنی بر اندروید 4.2 این رام بیش از 4.2 میلیون بار دانلود و نصب شده است.

یکی از جدیدترین مشخصات این رام «استفاده در حالت ناشناس» است که به کاربر اجازه می دهد به صورت ناشناس از یک اپلیکیشن استفاده و تاییدیه های آن را مدیریت کند. پس از نصب و موافقیت با همه اجازه نامه ها، این گزینه به کاربر اجازه می دهد تا اطلاعات را به اپلیکشن خاصی محدود کند. به زبان ساده تر، این قابلیت باعث می شود تا اپلیکیشن موردنظر از جی‌پی‌اس، شماره های تماس و ... گوشی استفاده نکند.

سیانوژن به تازگی میان کاربران اندروید طرفداران بسیاری پیدا کرده است اما «پارانوئید اندروید» سال ها است که حضور و طرفداران خاص خود را دارد. این رام، منبع باز نیز هست.

در میان همه قابلیت ها، HALO ROM پارانوئید به کاربر امکان ترکیب Chat Heads فیس بوک و مالتی ویندوز سامسونگ را می دهد. نوتیفیکیشن های دستگاه می توانند در همه جا در سمت راست یا سمت چپ نمایشگر قرار بگیرند و با اپلیکیشن های متفاوت کار کنند. این قابلیت جالب همیشه از جی‌میل، Hangouts، Google Now و ... کاربر را مطلع می کند.

کجا دنبال ROM بگردیم؟


فروم ها اصولا بهترین مکان برای یافتن رام مورد نظر هستند. البته تولیدکننده های بزرگ ROM ممکن است سایت رسمی خود را داشته باشند. علاوه بر رام های اشاره شده، رام های دیگری همچون SynergyROM، Slim Bean، LiquidSmooth، RevoltROM و Xylon نیز برای اندروید مناسب هستند.

اپلیکیشن های ارزشمند و مهم

در هک اندروید حرفه‌ای باشید - آکا

پس از نصب رام دلخواه، می توانید روی گوشی هوشمند خود انواع اپلیکیشن ها و بازی های جدید و متنوع نصب و اجرا کنید. اگر به رابط کاربری رام جدید علاقه ای ندارید می توانید اپلیکیشنی نصب کنید تا قابلیت های جدید به گوشی هوشمند اندرویدی شما اضافه کند. از جمله این نرم افزارها باید به ROM Toolbox Pro، Titanium Backup، Touch Control، Cerberus anti-theft و SetCPU اشاره کرد.

کاربرانی که قصد فلش کردن رام به روش های پایه را دارند، توصیه می کنیم با ROM Manager این کار را انجام دهند. این ابزار کمک می کند تا نسخه های پشتیبان و ریکاوری ها، نصب رام و قابلیت های دیگر را به خوبی و بسیار راحت مدیریت کنید. این اپلیکیشن رایگان است اما نسخه پولی آن، نوتیفیکیشن آپ‌دیت ROM، دانلودهای شبانه رام، بک‌آپ گیری خودکار و ... نیز دارد.

اهمیت نسخه پشتیبان

هنگامی که قصد روت کردن گوشی خود را دارید، بهتر است از نسخه حاضر یک نسخه پشتیبان (بک‌آپ) داشته باشید. ممکن است رامی که نصب می کنید به خوبی روی گوشی کار نکند و مجبور باشید به تنظیمات پیشین بازگردید. Titanium Backup و Carbon بهترین اپلیکیشن های تهیه نسخه پشتیبان هستند. حتما پیش و پس از نصب هر نوع رام یک نسخه پشتیبان از تنظیمات خود تهیه کنید.

این کار شاید کمی وقت گیر و به توجه نیاز داشته باشد اما بسیار بهتر از خراب شدن گوشی و پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات است.
bartarinha.ir
 

گردآوری کامپیوتر و ترفند آکا




:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: